Klantenservice en veelgestelde vragen

Hieronder vindt u de door onze klanten meestgestelde vragen en bijbehorende antwoorden. Staat uw vraag er niet bij, neemt u dan gerust contact op. Zie onze contactgegevens.

Zoeken en vinden

Ik zoek een designradiator voor mijn woonkamer/ badkamer/ keuken en de radiator mag maximaal … cm hoog en … cm lang zijn en moet … Watt vermogen leveren. Welke keuzes heb ik en hoe vind ik die op de website?

Antwoord: zoek op alle radiatoren en verfijn het resultaat met de filtermogelijkheden in het menu aan de linkerkant.

Wat is inbegrepen in de bestelling van een radiator?

Antwoord: Een radiator wordt geleverd inclusief materiaal voor bevestiging aan de muur of op de vloer. De koppelingen om de verbinding met de leidingen te maken en de radiatorkraan/-knop zijn niet inbegrepen omdat deze vaak per situatie verschillen. Aansluitkoppelingen en knop kunt u echter eenvoudig in 1 keer bijbestellen door een passendeaansluitset te kiezen. Deze bevat de aansluitkoppelingen, een aanvoerkraan, een retourventiel en een bedieningsknop.

Is product … ook te leveren in kleur …/ maat …/ aansluiting …/ …?

Antwoord: bij elke radiator staan de beschikbare kleuren, maten en aansluitingen vermeld. Komt u er niet uit, mail of bel ons dan helpen wij u verder.

Ik wil een offerte voor 1 of meerdere producten, kunt u die sturen?

Antwoord: bij alle radiatoren staan de prijzen op de website vermeld, door de radiatoren in het winkelmandje te plaatsen ziet u het totaalbedrag van het winkelmandje. Wilt u dat wij een offerte uitbrengen, stuur dan svp even een e-mail.

Ik zoek een radiator in een bepaalde kleur. Kan ik afgaan op de kleuren zoals ik die op mijn scherm zie?

Antwoord: de kleur op het scherm komt meestal niet precies overeen met de daadwerkelijke kleur van de radiator, dit heeft onder andere met het type scherm en met de kleurinstellingen te maken. Wilt u de exacte kleur van een radiator zien dan kunt u het beste naar de showroom komen. Vaak is daar een radiator in de gewenste kleur beschikbaar. Ook zijn daar officiële kleurstalen van de radiatorfabrikanten en RAL-kleurenwaaiers beschikbaar.

Ik wil graag uitgebreide informatie over de specifieke mogelijkheden van designradiatoren in mijn situatie. Kunt u mij adviseren?

Anwoord: we adviseren u graag, voor een uitgebreid advies kunt u het beste langskomen in de showroom in Soesterberg.

Kunt u een kleurenwaaier toesturen?

Antwoord: dit is voor de kleurstalen van de radiatorfabrikanten helaas niet mogelijk. Een RAL kleurenwaaier kunt u per e-mail bestellen. Wanneer u vervolgens een bestelling voor 1 of meerdere radiatoren plaatst mag u de kosten van de RAL kleurenwaaier in mindering brengen op deze bestelling. U ontvangt hiervoor automatisch een kortingscode.

Ik zoek een elektrische designradiator. Welke types zijn geschikt?

Antwoord: bereken desgewenst het benodigde vermogen. Zoek vervolgens op  radiatoren met een elektrische aansluiting en kijk welke radiatoren passen bij het betreffende vermogen en bij uw smaak.

Ik zoek een bepaalde radiator en deze staat niet op de website. Kunt u deze toch leveren?

Antwoord: meestal wel. Stuur svp een e-mail met de beschrijving (merk-model-maten-vermogen-kleur) van de radiator.

 

Bestellen en betalen

Waarom moet ik bij bestelling meteen een (aan)betaling doen?

Antwoord: designradiatoren worden op bestelling geproduceerd. Een niet afgenomen designradiator is vrijwel onverkoopbaar en kan slechts in incidentele gevallen en alleen tegen hoge kosten worden geretourneerd naar de fabriek.

Wij zijn een bedrijf (aannemer, installateur, architect, …), gelden nu speciale condities?

Antwoord: dat is onder meer afhankelijk van de soort producten, stuur svp even een e-mail naar info@radiatorfabriek.nl met uw Bedrijfsnaam en KVK nummer en de radiatoren waarvoor u belangstelling hebt.

 

Verzending en levering

Moet ik verzendkosten betalen wanneer ik een radiator bestel?

Anwoord: nee, alle bestellingen worden gratis verzonden in Nederland.

Wat is de levertijd van product …?

Antwoord: de levertijden staan vermeld bij elk product. Dit zijn indicatieve levertijden: vaak worden producten eerder geleverd, in sommige gevallen duurt het echter iets langer vanwege langere productietijd in de fabriek.

Ik heb twee weken geleden een bestelling geplaatst, wanneer wordt deze geleverd?

Antwoord: dat is pas enkele dagen voor de aflevering bij ons bekend, op dat moment ontvangt u direct een telefoontje of e-mail van ons om de afleverdag met u af te stemmen. Heeft u een bestelling geplaatst voor een radiator met een levertijd van bijvoorbeeld 6 weken, dan weten wij 2 weken later nog niet op welke dag de bestelling wordt afgeleverd.

Ik heb een bestelling geplaatst en de aangegeven levertijd is al verstreken, wat nu?

Antwoord: Is de levertijd reeds verstreken en heeft u nog geen bericht van ons ontvangen? Neem dan svp even per e-mail contact op, dan zoeken we uit waarom het langer duurt en wanneer de levering plaatsvindt.

 

Montage

Ik wil de radiatoren ook laten monteren. Kan dat en wat kost dat?

Antwoord: De Radiatorfabriek levert enkel de radiatoren. Het monteren van de radiatoren kunt u regelen via websites als www.werkspot.nl. Let hierbij wel op de kwaliteit, wanneer een radiator namelijk niet vakkundig is geïnstalleerd en er daardoor problemen ontstaan kan geen aanspraak worden gedaan op de productgarantie.

 

Garantie en klachtenafhandeling

De bestelling is afgeleverd maar hij is niet compleet/ ik heb de verkeerde producten/ er is iets beschadigd. Wat nu?

Antwoord: neem binnen 24 uur na aflevering contact op per e-mail met daarin een omschrijving van het probleem en 1 of meerdere foto’s van de verkeerde producten en/of de beschadiging. Wij nemen vervolgens contact met u op over de verdere afhandeling.